2018-09-07

Aristotelio strategija

Jungiamieji žodžiai leidžia patobulinti ir praturtinti pradinius sakinius sujungiant juos į paragrafą.
Jungiamasis žodis Perspektyva Reprezentacinė Sistema ir Laiko Kadras
nes/kadangi mato - matė - matys
prieš/anksčiau Tu žiūri - žiūrėjo - žiūrės
po/vėliau Jie rodo - rodė - rodys
kol Jis girdi - girdėjo - girdės
kada/kai tik Ji skamba - skambėjo - skambės
jei Tai sako - sakė - sakys
net jei jaučia - jautė - jaus
taip, kad liečia - lietė - lies
tuo pačiu būdu juda - judėjo - judės

Pavyzdys:
Aristotelis buvo genijus. (Kadangi leidžia rasti "vidurinį terminą" kuris susijęs su išvada.)
Aristotelis buvo genijus, nes jis sugebėjo aiškiai pateikti sudėtingus dalykus.
Jis sugebėjo aiškiai pateikti sudėtingus dalykus, kadangi sukūrė efektyvias patyrimo tvarkymo strategijas.
Jis sukūrė efektyvias patyrimo tvarkymo strategijas, nes jis subalansavo smalsumą ir loginį mąstymą.

Aristotelis buvo genijus. Jis sugebėjo aiškiai pateikti sudėtingus dalykus. Jis sukūrė efektyvias patyrimo tvarkymo strategijas. Jis subalansavo smalsumą ir loginį mąstymą.


Problemos lauko tyrinėjimas ir organizavimas

  1. Pasirik temą, subjektą ar reiškinį, kurį nori analizuoti ar "atskleisti" ir nustatyk pavyzdžius.
    1. Tema: Genijai
    2. Pavyzdžiai: Aristotelis, Leonardas, Einšteinas
  2. Apgalvok kas yra bendro tarp visų išrinktų pavydžių.
  3. Sukurk keturis pradinius sakinius, atsakant į Aristotelio keturi pagrindinius klausimus
    1. Kokia yra prigimtis? X yra ___________.
    2. Kokie yra atributai/savybės? X turi savybę(es) _________.
    3. Kas sukuria ar padaro tai? ______ padaro į X.
    4. Kokia yra to priežastis?   X padaro/sukuria  _________.

      Pavyzdys:
      Genius yra sugebėjimas atrasti, sukurti ar pavaizduoti fundamentalias idėjas ir ryšius.
      Genijus turi sugebėjimą suvokti daugybę problemos dimensijų ir lygių.
      Nors  ir specialios, bet išmokstamos kognityvinės strategijos sukuria genijus.
      Genijai padaro įmanoma galimybę rasti naujas idėjas ir atvaizduoti jas į realybėje.
  4. Patikrink savo prielaidas pritaikant Aristotelio konversijos taisykles, randant vietas, kuriose yra taisyklei, potencialių prieštaraujančių pavyzdžių.

    Pavyzdys:
    Ar yra įmanoma atrasti, sukurti ir atvaizduoti fundamentalias idėjas ir nebūti genijumi?
    Ar yra įmanoma turėti sugebėjimą suvokti daugybę problemos dimensijų ir lygių ir nebūti genijumi?
    Ar įmanoma būti genijumi, be specialių kognityvinių mokymosi strategijų?
    Ar būtų įmanoma rasti naujas idėjas ir paversti jas į realybė, jei nebūtų genijų?
  5.  Ištyrinėk 'priežastis' ir 'vidurius' susijusius su teiginiu, naudojant raginimo žodžius, tokius kaip "nes" ir užsirašyk sugalvotas asociacijas. Naudok sufleravimo žodžius, po kiekvieno atsakymo, kad ištrauktum naujas su tema  susijusias idėjas.
    1. Kas ištirtum ribojančias priežastis, gali naudoti žodžius: "kol" arba "kada".
    2. Kad ištirtum Sekos priežastį gali norėti panaudoti žodžius: "prieš" ar "po".
    3. Kad ištirtum formos priežastį, gali mėginti naudoti žodžius: "tokiu pačiu būdu" ar "jei".
    4. Kad ištirtum Tikslo priežastį - "tam, kad"
    5. Kad sužinotum apie potencialius prieštaringus pavyzdžius ir apribojimus, tam kad galėtum patikrinti priežasties-pasekmės argumentų tvirtumą, gali pakeisti žodį "nors".

      Gali pridėti sensorines sąvokas tokias kaip "todėl aš matau" ar "po to jis pajautė"ir t.t. tam, kad galėtume ištirti skirtingus sensorinius kanalus ir perspektyvas.
  6. Perskaityk sakinius/idėjas, kurias parašei, paliekant jungiančius žodžius. Jei tai ką parašei neatitinka idėjų, gali pakartoti procesą, su kitais raginimo žodžiais. Kai viskas tinka, gali parašyti sakinius kaip pastraipą.
  7. Kai baigei tyrinėti  visus keturis pradinius sakinius, gali atrasti kitus tris pavyzdžius, kurie turi panašias savybes. Nustatyk, kas yra bendro tarp šių pavyzdžių. Surask charakteristikas, kurios būtų panašios tarp dviejų grupių bendrų elementų, iš skirtingų aibių.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą