2021-02-25

Gėda

Gėda - aš esu blogas (tapatybė).

Kaltė - aš padariau kažką blogo(elgesys).

Gėda - fokusavimas į tai kas esame.

Yra skirtumas, kai atpažįsti, kad padarei klaidą ir kai patikėti mintimi, kad esi klaida.

Pažeminimas, nenupelnytas, gėda nupelnytą, lyg kalėjimas, kur save įdedam.

Kažkas apibrėžė kas esi ir mes patikėjom tuo.

Kas gali sukelti. Lūkesčiai, koks turėtum būti.


Gėrio ir blogio/pažinimo medis. Priešybių - Vertinimo. Tik išvarius iš sodo atsirado gėda, atsirado vertinimas.

Dinamikos

  • Laimėtojo-Pralaimėtojo (Apdovanojimo-Bausmės) 
  • Savo vertės.
  • Teisės į pagalbą. 

  1. Ką šitie suvokimai mums reiškia?
  2. Kodėl šitie suvokimai tokie nenorimi?
  3. Iš kur susiformavo šios nuostatos?

Identitetas

  1. Kaip matau save?
    Protingas, Sąžiningas,
  2. Kaip aš noriu atrodyti kitiems? 
    Rūpestingas, Įžvalgus, Patikimas, Tvarkingas
Jei mane mato kaip X, ko manyje nemato?

Lūkesčiai - Socialinė struktūra

Kokį vaizdą piešia, kaip turėtum atrodyti, kaip turėtum elgtis?

Kokios yra ekspektacijos? 
Kokios socialinės ekspektacijos?
Kas gauna nauda iš šitų lūkesčių?
Kodėl yra ekspektacijos įtaka?

Ar realistiški mano lūkesčiai?
Ar yra lūkesčių konfliktas?
Ar aš apibūdinu, kaip aš norėčiau būti, ar kaip kiti piešia vaizdą, kad turėčiau atrodyti?
Ar galiu kontroliuoti kaip kiti mane mato?
Ar gali būti visa laiką toks?


Kūno vaizdas

Ką mąstome ir jaučiamės apie savo kūną.

Mentalinis kūno vaizdinys. Dėja, bet įsivaizdavimas, mintys ir jausmai, mažai turi bendro su tuo kaip ištiko atrodome.

Mentalinis vaizdą lyginamas su vaizdų, kuris turėtų būti. 

Stereotipai ir Etikėtės

Grupės reprezentacija. Greita nuotrauka.

Būdas įdėti žmones į žinomas kategorijas. 
Sumažinimas iki dydžio, kuri telpa į "mentalinį stalčiuką"

Atsparumas

Kai galvojama mažiau apie tobulumą ir daugiau apie augimą
Kai matai save koks esi ir priimi, savo su savo sugebėjimais ir apribojimais.

Kaip pradėdi nuo ten kur esi ir judi į priekį. 

Trigeriai

Jei mano, kad esi neprotingas.

Todėl, kad nori būti įdomus, reaguoji kai gauni signalus, kad žmogui neįdomu.
Todėl, kad tiki, jog esi protingas nesiimti veiksmų -  nenori kvailai atrodyt.

Ar sapne skendimas reiškia gėdą?



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą